Entre, Hallway

6 Oct

Velkommen inn i min gang. Jeg har vist litt herfra tidligere men fikk endelig tid til å pynte litt.  Da vi kjøpte huset arvet vi en del bilder fra den tidligere huseieren som antagelig har prydet veggene her i mange år. De fleste av bildene er fra gamle fabrikken i byen. Og ett fra en lokal skole og ett av en slektning av de som bodde her før som var i militæret antageligvis rundt første verdenskrig. Jeg lurte en stund på om jeg skulle gi bildene til det lokale biblioteket men bestemte meg til slutt for å beholde dem her i huset og gjøre gangen om til et galleri for alt som er relatert til husets historie. Så dermed havnet bildene endelig på veggen igjen. Det er gøy å komme inn å få en følelse av huset og det lange livet det har levd før vi tok over. Da jeg så NIB sin utfordring om lopper bestemte jeg meg for å finne frem litt mer av mine fine ting som enda ikke har fått en god plass å bo å vise dem frem i gangen. På bordet står et av bildene som kom med huset, en kjempefin klokke reddet fra kaste haugen i mormors leilighet og et kjempefint servise kjøpt på loppemarked som forresten er makent ett jeg senere arvet av min kjære Mormor.

Welcome to my hallway. I have shown you parts of it before but finally got around to hanging some pictures. When we bought the house we also inherited a few old photographs from the previous owners that probably decorated these walls for many years. Most of them are photos of the workers at the local factory and one is from a local school the last one is of a relative of the previous owner in the military and looks to from around the first world war. I considered donating the pictures to the local library but decided to hang on to them for a while and to make the hallway into a historic gallery for the house.  So now the pictures are finally back up on the wall. When i saw that NIB had a flee marked find challenge this month I decided to dig out a few other treasures hidden around the house and give them a more permanent home, the clock is from my grandmothers apartment and the photo is one that came with the house. The china I found at a flea marked and it just happens to be exactly the same as one I later inherited from my Grandmother.

Leave a Reply

