Bunadslue.

16 Nov

Har drevet å lage fotoalbum de siste ukene og kom blant annet over bildene fra 17mai 2009.Her var der noen søte bilder av lille Olivia i bunad laget av mamma. Bunads-luen er den første jeg har brodert og det tok enormt med tid man var verdt det til slutt. Mønsteret fikk jeg fra arkivet til folkemuseet. Jeg så luen da jeg var på besøk for noen år siden og syntes den var kjempefin, og da jeg fant delene til en bunads-lue i min Mormors sysaker øynet jeg muligheten til å prøve meg på en slik.  så langt har vi brukt luen 2 ganger men håper den vil passe i noen år til.

 

I have been working on making a photo album for the past few weeks and found these pictures from 17th of May (Norway’s national day) The pictures are of Olivia in here Mama made national suite. It is the first time I have done pearl embroidery and it took forever but was worth it in the end. I copied a hat i found in the archives from the Norwegian national museum. i saw it on a visit a few years ago and fell in love with it. When i later found an unfinished hat in my grandmothers sewing box I saw an opportunity to give it a try. So far she has worn the hat twice but I hope she will be able to use it a few more times before she grows out of it.

 



 

3 Responses to “Bunadslue.”

  1. mona November 17, 2010 at 23:39 #

    Så fin den ble! Og du tar nydelige bilder. Søt jente. :o)

  2. june November 18, 2010 at 12:53 #

    Den bunadslua var utrolig lekker. Og lillefrøkna helt nydelig.

  3. shja November 19, 2010 at 16:09 #

    Tusen takk Mona og June.

Leave a Reply

